« Powrót

Introductory Engineering Project

W dniach 12-14 października 2016 roku studenci I semestru kierunku Mechatronika wzięli udział w grze techniczno-ekonomicznej pod nazwą „Introductory Engineering Project”. Podczas 20-godzinnych warsztatów 9 zespołów rywalizowało ze sobą, tworząc kompletne projekty zabawek dla dzieci na zamówienie zagranicznego inwestora. Każdy zespół musiał opracować koncept zabawki, zbudować prototyp, zaplanować produkcję, skalkulować koszty produkcji i na koniec zaprezentować swoje rezultaty inwestorowi, tak aby przekonać go do zainwestowania w swój pomysł.

Warsztaty przeprowadził zespół pracowników i doktorantów Katedry Mechatroniki wespół z dwójką wykładowców z ICAM Grande Ecole z Francji (Frederique Pasquier oraz Philippe Albert). Warsztaty w całości prowadzone były w języku angielskim.

Wszystkie drużyny spisały się rewelacyjnie i trudno było wyłonić zwycięzców. Zaprojektowane zabawki były bardzo pomysłowe i oryginalne. Ostatecznie konkurs wygrał 5-osobowy zespół studentów, który opracował projekt pod nazwą „Hole Finder”.

Celem warsztatów było uświadomienie rozpoczynającym dopiero naukę studentom na czym tak naprawdę polega praca inżyniera. Nie wystarczy zaprojektować urządzenie od strony technicznej, należy również uwzględniać aspekty ekonomiczne, rynkowe, organizacyjne i logistyczne. Najlepszy nawet pomysł nie przebije się również bez odpowiedniej promocji i efektownej prezentacji. Kolejną ważną nauką było uświadomienie sobie, jak istotna jest współpraca w grupie i efektywna komunikacja – przeważnie w języku angielskim.

Studenci uczestniczyli z wielkim entuzjazmem, a po zakończeniu projektu zgodnie stwierdzili, że warsztaty były dobrą szkołą. Udział w „zabawie” pozwolił im zrozumieć jakie wyzwania stoją przed nimi, jako przyszłymi inżynierami. Teraz, wiedząc do czego dążą, będą świadomiej uczestniczyć w regularnych zajęciach.